Czy modelarstwo to hobby dla mnie?

MODELARSTWO OD PODSTAW

Czy modelarstwo to hobby dla mnie?

hobby dla dzieci

Człowiek ma to do siebie, że od czasu do czasu czuje taką dziwną potrzebę robienia czegoś, co niekoniecznie  ma jakikolwiek sens, ale dla jego czystej, nieskrępowanej satysfakcji to robi, ponieważ sprawia mu to przyjemność i poprawia mu humor. Niektóre z tych czynności wybieramy podświadomie, ale są też takie, które nie są tak oczywiste. Jakie hobby dla siebie wybrać? Czy dłubanie przy modelach to ciekawe zajęcie?

Hobby na zredukowanie stresu

W obecnych czasach jesteśmy bombardowani wręcz stresogennymi bodźcami. Nigdy wcześniej nie obserwowano takiej plagi nerwic, depresji. Każdego z nas może to dopaść, jeśli nie będzie robić nic, aby ten stres odreagować.
Na to jak sobie radzić ze stresem jest sporo sposobów, osobiście uważam, że dobrze jest, aby zająć ciało i umysł czymś, co nie jest kolejnym intensywnym bodźcem. Musimy mieć czas na wyciszenie, relaks, ale najlepiej wypoczywać w sposób umiarkowanie aktywny robiąc coś, co odciągnie uwagę od problemów dnia codziennego.
Czy zabawa z modelarstwem nie wpisuje się idealnie w tą ideę? W dodatku poświęcony mu czas zawsze daje efekt finalny, który przynosi satysfakcję i dodatkowe pokłady endorfin 🙂

Hobby dla zapracowanych

Ok, ale skąd wziąć ten czas?  Otóż wbrew pozorom budowanie modelu to bardzo elastyczny w tym aspekcie proces. Możemy w pełni dopasować zarówno tempo, jak i ilość czasu potrzebną na zabawę.
Po pierwsze, na rynku możemy przebierać w modelach o niskim, jak i wysokim poziomie skomplikowania i ilości część ( i wcale nie jest to jednoznaczne z jakością ich wykonania ). Są modele, które złożysz w weekend, lub nad którymi możesz siedzieć tygodniami. Rodzaj modelu i ilość detali definiuje też, ile czasu poświęcisz na malowanie i wykończenie. Masz mało czasu w ciągu dnia? To Ty decydujesz, czy posiedzisz kwadrans, czy cały dzień nad modelem. Możesz przecież sklejać codziennie po trochu, po pracy czy szkole. Dla osób, które nie wiedzą jak znaleźć czas na hobby, modelarstwo jest świetnym wyborem.

Hobby dla dzieci

Niestety mamy takie trendy, że dzieci najchętniej zaległy by przed komputerem czy tabletem od rana do wieczora. I niestety, jest to kompletnie odmóżdżające, anty-rozwojowe zajęcie. Często sami rodzice są temu winni, bo przeładowani obowiązkami, chcą kupić sobie trochę czasu wolnego od absorbującego energię zajmowania się dziećmi. Dzieci, nie znając ciekawszych alternatyw, marnotrawią swoje szare komórki przed ekranem.
Sklejanie modeli to zajęcie, które jak żadne inne sprawdza się jako hobby dla dzieci. Uczy cierpliwości, analitycznego myślenia, planowania, a do tego jest szalenie wciągające. Studiowanie instrukcji to prawdziwy warsztat rysunku technicznego, co na pewno się przyda w dorosłym życiu. A ponadto, również jest to metoda, na to by rodzic zajął czymś dziecko i bez wyrzutów sumienia wygospodarował trochę czasu na relaks dla siebie.Instrukcja modelu do sklejaniaZatroskane o bezpieczeństwo mamy, nie martwcie się. Modele są odpowiednie dla dzieci już od wieku szkolnego – o ile wyrosły z etapu wkładania do buzi małych przedmiotów. Części można wycinać choćby cążkami do paznokci, a klej na bazie acetonu nie jest wcale toksyczny. Farbki akrylowe na bazie wody są całkowicie bezpieczne, nie wydzielają zapachu  i są równie dobre, jak dawniej popularne, cuchnące emalie.
Trudno o lepsze hobby dla dzieci nadpobudliwych i z ADHD – przykuje ich uwagę i nauczy cierpliwości.

Aktywność dla seniorów

Wiek emerytalny to okres, który jak żaden inny w życiu człowieka pozwala skoncentrować się na swoich zainteresowaniach. Modelarstwo pozwoli utrzymać umysł w dobrej kondycji, przyniesie też chęć do działania i odsunie na bok myśli o przemijaniu i bezsilności. To może być doskonała alternatywa dla pielęgnacji ogródka, majsterkowania z użyciem ciężkich narzędzi i innych, mocno wyczerpujących zajęć. Świetne hobby dla starszych osób, które za każdym razem, pozwoli czymś zaimponować odwiedzającym ich wnukom i przyjaciołom.

Niedrogie hobby

Wśród osób postronnych zdarzało mi się słyszeć opinie, że modelarstwo to drogie hobby. Zupełnie niesłuszną. Wszystko zależy od indywidualnego podejścia i tego ile chcemy, czy możemy wydać na nasze zachcianki. Oczywiście rynek przepełniony jest akcesoriami i gadżetami dla modelarzy, ale osoby podchodzące rekreacyjnie do tego zajęcia, nie muszą wydawać fortuny, by dla własnej satysfakcji popracować przy modelach. Większość potrzebnych akcesoriów można znaleźć w domu, a same modele nie muszą być z górnej półki cenowej. Wciąż dostępne są stare, dobre produkty w niezwykle atrakcyjnych cenach, które również świetnie się prezentują po złożeniu.
co jest potrzebne do sklejania modeliJeśli natomiast ktoś może i chce wydać kasę na wszystko z serii top, wciąż będzie to dużo tańsze hobby, od dajmy na to, podróżowania, dopieszczania auta, czy nawet, profesjonalnego wędkowania lub pielęgnacji ogrodu.
O tym co i dla kogo jest niezbędne aby zacząć przygodę z modelarstwem plastikowym, powstaną osobne artykuły na łamach serwisu modelarskiswiat.pl. Nieważne czy szukasz hobby dla dzieci, dla siebie, czy dla męża lub taty – tu znajdziesz wszystko co trzeba.

Do przeczytania!