Rdza na tłumiku – jak w szybki i prosty sposób osiągnąć ciekawe efekty na modelu

Jak zrobić rdzę na tłumiku – to jedno z najczęściej zadawanych przez miłośników „pancerki” pytań odnośnie weatheringu modeli. Dziś po raz kolejny, podzieli się z nami swoim doświadczeniem Mirosław Serba, przedstawiając swoją metodę. W krótkim poradniku opisze on i pokaże jak w szybki i prosty sposób można osiągnąć ciekawe efekty na modelu.
Rdza na tłumiku – użyte produkty:
- Farba olejna „burnt siena” czyli siena palona.
- Pigment firmy Ammo of Mig Jimenez 3007 ”dark earth”
- Pigment firmy Ammo of Mig Jimenez 3003 „north africa dust”
- Pigment firmy Vallejo 73107 „dark red ochre”
- Rozcieńczalnik (Eko1)
- Pędzelki modelarskie
Rdza na tłumiku – technika wykonania:
Mirek podaje:
- Na wcześniej pomalowany tłumik nakładam farbę olejna burnt siena. Całość maluję dokładnie, nie zostawiając prześwitów. Do tego etapu warto się przyłożyć, co w kolejnych etapach ułatwi nam pracę.
- Kiedy farba olejna lekko podeschnie nakładam pigment Ammo Mig 3007 delikatnie go wklepując. Staram się uzyskać lekko porowata powierzchnię.
- Gdy całość lekko przeschnie, delikatnie nanoszę Eko 1 w miejsca które chcę aby bardziej imitowały świeżą rdzę. Ponownie czekam aż lekko przeschnie…
- Następnie nanoszę w wybrane miejsca pigment Vallejo 73107. Staram się nakładać pigment punktowo, co w późniejszych etapach przyniesie ciekawy rezultat.
- Kolejnym krokiem który wykonałem jest nałożenie pigmentu 3003 Ammo na wcześniej nałożony pigment rust. Nałożony w ten sposób pigment rozjaśni wcześniejszą warstwę oraz nada większego realizmu.
Gotowy efekt rdzy na naszym modelu:
- Tak wygląda skończony zardzewiały tłumik. Mam nadzieję, że ten krótki tutorial pomoże wam tworzyć swoją własną „rdzę” na modelach. Pozdrawiam serdecznie, Mirosław Serba.
3 komentarze
więcej z możliwością wydruku jeszcze błoto i kurz pozdrawiam
Prosze o więcej takich poradników!
Świetne! Szacun!